Jumaat, Mac 05, 2010

Saya cuba ditipu jam 9.15 pagi tadi!

Kad Pengenalan  781228035686
 Nama  ROSLIN BINTI MAT ALI
Tarikh Lahir  28 Dec 1978
 Jantina  PEREMPUAN
 Lokaliti  022 / 13 / 11 / 003 - SERENDAH
 Daerah Mengundi  022 / 13 / 11 - GALOK
 DUN  022 / 13 - CHETOK
 Parlimen  022 - PASIR MAS
 Negeri  KELANTAN
a.kum, jam 9.15 pagi tadi saya mendapat panggilan dari Pegawai Celcom KL mengatakan saya telah terpilih menang RM5 ribu dalam satu cabutan undi peraduan. Duit tunai akan dimasukkan dalam akaun Maybank dengan syarat saya mesti mempunyai Kad ATM. 

Saya mengatakan kepadanya bahawa saya hanya menggunakan buku akaun dan apa salahnya duit dimasukkan sahaja ke akaun tersebut. Saya hampir percaya.. Saya berjaya minta no IC dan nama penuhnya.. nama yang diberikan XXX (Lelaki) dengan no IC seperti tertera pada maklumat di atas... Tiba-tiba perbualan terputus.. saya membuka laman web SPR 
http://daftarj.spr.gov.my/daftarj/daftar.aspx 
dengan maklumat Semakan ke :    20387565, dan alangkah terkejut bila mendapati maklumat yang pegawai tadi beri adalah Palsu! IC Palsu! 

Dia lelaki menggunakan IC seorang wanita.. ternyata penipuan ini terancang.. difahamkan oleh seorang Pegawai Celcom Tawau- Pn. Hazlina penipuan ini terancang.. oleh itu jangan beri no akaun anda kepada sesiapa yang tidak dikenali!

Tiada ulasan: