Selasa, Mac 30, 2010

Majlis Tadarus Al-Quran Peringkat Daerah Tawau- SM Teknik, Tawau Tuan Rumah 27 Mac 2010

Alhamdulillah.. tahun 2010, saya terpilih menjadi salah seorang hakim dalam MTQDT.. acara Syarahan Bahasa Arab.. bertempat di SM Teknik Tawau.. Sabtu 27/3/2010.. 

Hakim-hakim dipilih kebanyakan guru agama dari sekolah rendah dan menengah di Daerah Tawau..

 Acara yang dipertandingkan ialah tilawah lelaki/perempuan (rendah/menengah), hafazan lelaki/perempuan (rendah/menengah), bercerita lelaki/perempuan (rendah shj), syarahan agama lelaki/perempuan (men shj), syarahan Bahasa Arab (men shj), tilawah dan syarahan agama terbuka... * gambar-hakim-hakim diberi taklimat sebelum bermula pertandingan...

  
Di bilik pertandingan Syarahan Bahasa Arab- saya hakim Isi.. Ustazah Aminah -hakim penyampaian (kanan), kiri sebelah kerusi kosong Ustaz Ahmad Azri (SK Holy Trinity) -hakim Bahasa. Ketua Ust Aziz (SMK Merotai Besar).. di belakang, para peserta bersama penjaga dan guru pengiring... * untuk setiap venue pertandingan- terdapat guru bertugas (dari SM Teknik), sebagai juru acara majlis, penjaga masa dan sebagainya.

  
Para peserta seramai 5 orang sahaja yang mengambil bahagian.. 2 lelaki dan 3 perempuan...(peserta Umas-Umas lelaki/perempuan paling kiri di kerusi hadapan)

SMK UMAS-UMAS, TAWAU berjaya mendapat tempat ke 2 Syarahan bahasa Arab lelaki dan tempat ke 3 Syarahan Bahasa Arab Perempuan... Namun acara ini tidak dipertandingkan di peringkat Zon Tenggara.. ia terhenti di sini.. Tempat pertama lelaki- SMA Islamiah, tempat pertama perempuan SMK Pasir Putih dan kedua SMA Islamiah. APA PON, TAHNIAH UMAS-UMAS! 
Perasmi MTQDT 2010- Tn.Hj Abdul Hadi B. Karim, Pegawai Kanan Unit Bahasa, PPDT mewakili PPDT En. Daraman B. Hj Asakil (kurang sihat)



TERIMA KASIH KEPADA UST ZULKAFRI, USTAZAH AISYAH, USTAZAH NURUL HUDA, UST LUKMAN ATAS USAHA KITA BERSAMA UNTUK MEMBAWA DAN MENGIRINGI PELAJAR KE MTQDT 2010 
DEMI KEBAIKAN PELAJAR MENINGKATKAN KEKUATAN BERAMAL DENGAN AL-QURAN DAN BAHASA ARAB...

# Syabas SM Teknik kerana majlis berjalan lancar sejak hari taklimat (Selasa 23/3/2010) hingga hari pertandingan 27/3/2010 !!!

Tiada ulasan: