Selasa, Mac 30, 2010

Roh Altantuya diarah bayar RM60 ribu jaminan nak teruskan prosiding mahkamah??? hi hi hi.. hu hu hu he he he...

Roh Altantuya sentiasa datang membayangi DS Najib.. nampak DS senyum tapi takut sebenarnya??? DS Rosmah juga bimbang agaknya..
-----------------------------------------------------------------

Mahkamah arah keluarga Altantuya bayar jaminan kos RM60,000 (utusan.com.my)

30/03/2010 4:44pm

SHAH ALAM 30 Mac - Mahkamah Tinggi di sini hari ini memerintahkan keluarga Altantuya Shaariibuu membayar jaminan kos berjumlah RM60,000 kepada kerajaan Malaysia dan bekas penganalisis politik Abdul Razak Abdullah Baginda berhubung saman RM100 juta yang difailkan oleh mereka kerana kematian wanita Mongolia itu.

Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Zaleha Yusof semasa membuat keputusan itu di dalam kamarnya memberi tempoh tiga bulan kepada plaintif (keluarga Altantuya) untuk membayar wang tersebut iaitu RM30,000 kepada setiap defendan (kerajaan Malaysia dan Abdul Razak).

Kerajaan Malaysia yang diwakili Peguam Kanan Persekutuan Habibah Haron, dan Abdul Razak yang diwakili peguam K.K.Wong, sebelum ini memfailkan permohonan supaya keluarga Altantuya menyediakan jaminan kos kepada mereka sebanyak RM1 juta atau apa-apa jumlah yang ditetapkan oleh mahkamah.
 
Permohonan jaminan kos ialah permohonan untuk plaintif mendeposit sejumlah wang kepada mahkamah sebagai jaminan untuk meneruskan prosiding saman mereka.

Peguam Karpal Singh, yang mewakili keluarga Altantuya, ketika ditemui pemberita kemudiannya berkata beliau tidak akan membebankan keluarga Altantuya untuk membayar jaminan kos itu kerana ayah Altantuya, Shaariibuu Setev yang berpendapatan US$200 (RM620) sebulan, perlu menyara keluarganya termasuk dua anak Altantuya.

Karpal, yang juga Pengerusi DAP dan Ahli Parlimen Bukit Gelugor berkata, beliau akan meminta jasa baik semua Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri daripada pakatan pembangkang untuk menghulurkan sumbangan bagi membantu menjelaskan bayaran jaminan kos itu bagi pihak keluarga Altantuya.
----------------------------
yusz : Kita doakan isu jenayah terancang ini akan berakhir dengan Pakatan Rakyat memerintah Malaysia.. kalau tidak, ramai akan menjadi mangsa mainan politik kotor BN??? 

Tiada ulasan: