Selasa, November 24, 2009

Sahkah Hukuman Tembak Ikut Hukum Jenayah Islam?

HUKUMAN BUNUH PEROGOL! (zul4kulim.blogspot.com)


23 November 2009





Salam 2 all.

Saya menerima email ini yang menunjukkan hukuman bunuh secara tembakan 11 das dilaksanakan ke atas seorang perogol kanak-kanak berumur 8 tahun. Hukuman ini dikatakan dilaksanakan di Yemen. Kelihatan perogol tersebut dibawa ke tempat hukuman iaitu sebuah tempat terbuka dimana ramai yang menyaksikan.

Saya teringat kisah adik Aaliyah Aiman Hussin, kanak-kanak yang dirogol, diliwat dan dibunuh oleh teman lelaki ibunya. Aaliyah berumur 3 tahun semasa kejadian (kisah lanjut boleh lihat tulisan saya bertajuk "Dajjal ++" bertarikh 21.10.2009).

Kekadang terasa jugak hati saya kalau dapat hukuman macam di Yemen itu dilaksanakan di Malaysia ini, macam kes adik Aaliyah dan banyak lagi kes seumpamanya. Mungkin cara itu dapat menghapuskan jenayah rogol dan seksual terhadap kanak-kanak.

Well, just thinking out aloud.


Adios amigos.


Zulkifli Bin Noordin

Isnin
05 Zulhijjah 1430
23 Nov 2009
--------------------------------------
yusz felda : ya.. difahamkan berlaku di Yaman? cumanya, mengapa tidak dipancung ya? atau sah juga hukuman secara ditembak ini? Ulamak bukan alang-alang di Yaman... apa pun, hukuman Islam ada keberkatan insya allah... di khalayak ramai tu yang belum dibuat di M;sia...

Tiada ulasan: