Jumaat, November 20, 2009

BN suda sedia debat isu royal/wang ehsan minyak Kelantan?




---------------------------------------------------------

yusz felda : payah lah UMNO ni.. kita dah tahu 'ego kuasa' akan membawa mereka melakukan kezaliman'.. selagi rakyat tak jatuhkan BN dalam p/raya nanti.. selagi tulah hak rakyat disembunyikan.. percayalah... bila Pas perintah T'ganu 1999.. jadi 'wang ehsan'.. bila UMNO perintah pula T'ganu 2004, jadi royalti.. guanne?
--------------------------




Wan Nordin Wan Yaacob & Hazayani Zakaria (harakahdaily.net)

KUALA LUMPUR, 17 Nov: Salahuddin Ayub (PAS-Kubang Kerian) mencabar Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohammed Nazri Aziz berdebat mengenai isu Royalti Minyak Kelantan yang ditukar menjadi wang ehsan oleh kerajaan Barisan Nasional.

Salahuddin (gambar) ketika mencelah dalam ucapan penggulungan Nazri di Dewan Rakyat petang tadi, mengulangi cabarannya terhadap Nazri kerana berpendapat Nazri banyak menyelewengkan fakta berhubung royalti minyak termasuk dalam isu perjanjian yang pernah dimeterai Petronas dengan Kerajaan Negeri Kelantan suatu ketika lalu.

"Saya berdiri di sini mewakili rakyat Kelantan mencabar Yang Berhormat mewakili Perdana Menteri berani atau tidak ita berdebat di luar dewan, di Kota Bharu, atau di Kuala Lumpur untuk kita beritahu rakyat rakyat apa sebenarnya yang berlaku di sebalik pembohongan ini," katanya.

Membalas cabaran itu, Nazri berkata beliau bersedia untuk berdebat berhubung isu ini pada bila-bila masa dan di mana sahaja termasuk di markas PAS Taman Melewar.

"Saya tidak ada halangan sebenarnya malah kalau nak buat perbahasan di Markas PAS di Greenwood pun saya akan pergiTidak ada masalah,"katanya.

Sidang dewan menjadi kecoh apabila wakil rakyat Pakatan Rakyat tidak berpuas hati dengan percanggahan fakta yang dinyatakan oleh Nazri.

Tiada ulasan: