Isnin, November 09, 2009

Persatyan B/Sepak Kelantan akan dikenakan denda lagi?

10,000 polis pun tak mampu kawal


KEGAGALAN pasukan Kelantan menjuarai Piala Malaysia 2009 menyebabkan segelintir penyokong mereka berang sehingga sanggup membakar dan merosakkan peralatan yang ada di Stadium Nasional Bukit Jalil, kelmarin.


KUALA LUMPUR - Jika diletakkan 10,000 polis pun tidak mampu untuk mengawal tindakan penyokong liar Kelantan, itulah yang dijelaskan oleh Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Azzuddin Ahmad mengenai insiden di Stadium Nasional Bukit Jalil kelmarin.

Dalam saingan akhir Piala Malaysia 2009 antara Negeri Sembilan dan Kelantan itu, kekecohan di luar dugaan berlaku sebaik sahaja Kelantan ketinggalan 3-0 pada separuh masa kedua.

Lebih mengejutkan tindakan membaling objek dan mercun ke dalam padang yang sudah dianggap perkara biasa bagi penyokong Kelantan bertukar kepada insiden yang lebih berat iaitu membakar kain rentang serta kerusi stadium.

Tindakan tersebut menimbulkan kekesalan buat Azzuddin walaupun penyokong Kelantan sudah diberi peringatan dan amaran sebelum ini, malah pernah mendapat hukuman beraksi di stadium berkecuali.

"Kami (FAM) sudah memberi nasihat kepada mereka tetapi ia tetap berlaku juga secara automatik mereka akan dikenakan tindakan lagi," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia semalam.

--------------- yusz felda:

makin bertambah botak kepala Tan Sri Anuar Musa.. he he

Tiada ulasan: