Isnin, November 16, 2009

IT : WINDOWS 7 TELAH DILANCARKAN! VISTA, SELAMAT TINGGAL ... HUK HUK!

Windows 7 lebih mesra, responsif (UTUSAN.COM.MY)


windows 7 mendapat sambutan menggalakkan daripada pengguna.


SELEPAS sistem operasi PC Windows Vista, kini Microsoft melangkah jauh dengan melancarkan Windows 7 yang lebih mesra pengguna, canggih dan pantas. Ia dilancarkan di ibu negara baru-baru ini bersama-sama rakan niaga Intel, HP, Dell, Acer, DiGi, AMD, Asus dan Lenovo.

Sistem operasi baru ini menawarkan antara muka pengguna yang menjadikan tugas seharian lebih mudah.

Kehadiran Windows 7 di negara ini disokong oleh rakan niaga Microsoft dengan menggunakannya di dalam komputer dan perisian masing-masing.

Dengan pelbagai pilihan PC dan harga, pengguna boleh memilih yang sesuai dengan keperluan mereka daripada netbook, ultrathin notebook dan laptop kepada desktop dan mesin permainan.

Pengarah Urusan Microsoft Malaysia, Yasmin Mahmood berkata, Microsoft Malaysia amat teruja dengan Windows 7 di negara ini dan merupakan hari yang amat bermakna bagi industri teknologi maklumat (IT).

"Windows 7 telah berada di seluruh negara dan pengalaman di PC semakin bermakna bagi pengguna seperti diimpikan ringkas, pantas, lebih responsif.

"Kami berharap pengguna di negara ini yang menggunakan Windows dan menaiktaraf PC dalam masa 12 bulan ini akan menikmati apa yang dialami oleh lapan juta penguji beta," katanya semasa majlis pelancaran rasmi Windows 7 bagi Malaysia di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Yasmin berkata, tiga idea besar memainkan peranan dalam pembangunan Windows 7 iaitu

lBekerja seperti mana yang dikehendaki pengguna.

lPengguna mahukan komputer boot up lebih cepat dan Windows 7 mengambil masa hanya 15 saat.

lSistem operasi juga lebih responsif dan menawarkan hayat bateri lebih lama.

lDengan Windows 7, Microsoft telah menjadikan tugasan lebih ringkas, pantas, lebih responsif dan kurang sibuk.

lMeringkaskan tugasan seharian.

lPeningkatan telah dilakukan kepada pemprosesan tetapi menjadikan pengkomputeran lebih mudah.

lDari Taskbar kepada ciri Snap and Shake, Windows 7 membantu pengguna melakukan apa saja dengan cara yang mudah dan pantas.

lMenjadikan perkara baru kenyataan

lciri baru seperti fungsi much-touted multitouch, PlayTo, location-aware printing dan beberapa peningkatan yang membolehkan perkara baru dilakukan.

Yasmin mengucapkan terimakasih kepada semua penguji di negara ini yang mengambil bahagian serta rakan kongsi yang menyumbangkan masa serta memberikan maklum balas sehingga menjadikan Windows 7 sistem operasi terbaik dari Microsoft.

Dalam menjadikan matlamat Windows 7 menjadikan impian sebagai kenyataan Penolong Pengarah Eksekutif Majlis Kebangsaan Orang Buta Malaysia (NCBM), Moses Choo telah melakukan demo bagaimana sistem operasi terkini dapat membantu mereka yang kurang bernasib baik.

Pada masa yang sama, Microsoft Malaysia, Acer dan Asus mendermakan perisian dan perkakasan komputer kepada NCBM bagi membantu usaha merapatkan ruang digital di antara mereka.

Berbaloi dengan ciri yang diberikan, harga runcit Windows 7 dengan versi penuh bermula dengan RM525 bagi Home Premium, bagi Professional adalah RM855 manakala RM903 bagi Ultimate.

Bagi mereka yang ingin mengetahui lebih lanjut mengenai Windows 7 boleh layari laman sesawang www.win7.com.my/

Tiada ulasan: