Selasa, April 06, 2010

PM tak jelas 1 Malaysia bukan 1 Israel di Parlimen.. mesti kaji!!!

'1Malaysia bukan idea dari luar'


2010/04/05

Pembangkang sebar fitnah tidak puas hati gagasan diterima rakyat: PM

KUALA LUMPUR: Idea Gagasan 1Malaysia adalah cetusan percambahan fikiran Datuk Seri Najib Razak bersama pelbagai kumpulan ke arah mewujudkan wadah baru untuk memperkukuhkan perpaduan nasional.

Perdana Menteri berkata, dakwaan kononnya slogan 1Malaysia datangnya dari negara luar, termasuk Israel adalah fitnah pembangkang semata-mata, sebaliknya beliau berbincang dengan beberapa rakan selepas menyedari kepentingan usaha baru ke arah penyatuan rakyat. 

Saya bincang dengan beberapa teman sebab amat penting kita membuat usaha baru ke arah perpaduan nasional... sebagai penyatuan. Jadi, saya selalu menjemput pelbagai kumpulan mengadakan percambahan fikiran dan apabila saya menggariskan perkara ini, bila kita lakukan percambahan fikiran, timbullah idea Gagasan 1Malaysia ini, katanya dalam wawancara khas yang disiarkan melalui Bernama TV sempena setahun menjadi Perdana Menteri. 

Dalam program Setahun Di Aras 5: Temubual Khas Bersama Perdana Menteri, Najib ditemubual oleh Timbalan Ketua Pengarang Bernama, Zulkefli Salleh dan Editor Ekonomi, Mikhail Raj Abdullah di pejabatnya di Putrajaya. 

Tiada ulasan: