Sabtu, Oktober 31, 2009

Sidang Dun Perak, Kejahatan Terancang Musuh!

Sabtu 31 Oktober 2009 | 12 Dzulka'edah 1430 Hijrah
Jahat dan berniat jahat
(HARAKAHDAILY.NET)
Zulkifli Sulong
Fri | Oct 30, 09 | 2:26:39 pm MYT

PENDAPAT

Inilah yang dikatakan berniat jahat dan melaksanakan kejahatan itu. Ketika merancang sidang DUN Perak Rabu lepas, Adun dari Pakatan Rakyat diberitahu, mereka akan memasuki DUN tepat jam 9.50 pagi. Sebelum dari mereka, Adun BN akan masuk dahulu kononnya untuk mengelakkan perebutan dan kekecohan.

Iklan

Namun apabila Adun Pakatan Rakyat mahu memasuki DUN Perak, mereka terpaksa melalui lima check point (tempat pemeriksaan). Di setiap check point ini, polis yang bertugas di situ akan memeriksa setiap Adun berkenaan satu per satu.

Akibatnya, mereka lambat sampai ke DUN Perak. Di sana Adun BN sudah lama menunggu dan sudah memulakan sidang mereka. Speaker DUN, V Sivakumar terpaksa bergelut dan dicekik sehingga jubah speakernya koyak.

Semalam, sebuah akhbar berbahasa Inggeris menyiarkan gambar bertajuk "House is half full" (Gambar bawah). Ia cuba menghantar mesej negatif. Adun Pakatan lambat masuk, tidak masuk, tidak ada dalam Dewan dan sebagainya.

Inilah apa yang boleh dinamakan sebagai pakatan jahat antara pihak-pihak yang berkepentingan di Perak.

---------------------yusz felda :

saya setuju artikel ni.. ketika saya melayari info di blog idhamlim.blogspot dan yang lain.. di utusan.com.my dah terpampang wajah dalam Dun Perak yang lengang di pihak Pakatan Rakyat (gambar bawah) menggambarkan sikap negatif (berkecuali dsb)... ini satu taktik terancang bersama polis, SUK kalau tak silap, MB dan mungkin PM?.. he he.. saya tau lau.. lama dah BN perintah.. itu antara kemahiran licik BN.. namun, Allah kan ada.. kemahiran Allah tiada tandingan!

Image

Tiada ulasan: