Rabu, Mei 19, 2010

Jeneral Merah terbunuh! Thailand berdarah dibantai Bala Allah!

Jeneral bantu penunjuk perasaan mati di wad

2010/05/18

Mejar Jeneral Khattiya Sawasdiphol
Mejar Jeneral Khattiya Sawasdiphol

BANGKOK: Seorang jeneral Thailand yang membantu kumpulan penunjuk perasaan antikerajaan, mati semalam akibat kecederaan di kepala yang dialaminya selepas ditembak lima hari lalu, membangkitkan kebimbangan keganasan baru di ibu kota Thailand.

Mejar Jeneral Khattiya Sawasdiphol, atas seorang pegawai tentera yang berpaling tadah untuk membantu kumpulan Baju Merah mati di Hospital Vajira. Beliau ditembak di kepala oleh seorang penembak yang tidak dikenali di Bangkok ketika bercakap kepada kumpulan wartawan di dalam kawasan zon perhimpunan kumpulan Baju Merah di tengah Bangkok. 

 
Serangan terhadap Khat-tiya atau lebih dikenali sebagai Seh Daeng atau jeneral merah, mencetuskan pertempuran jalanan di antara penunjuk perasaan antikerajaan di tengah Bangkok yang berlarutan sehingga semalam. 
-----------------------------
RESPON  : HAMPIR 37 ORANG DIKATAKAN TERBUNUH DALAM PERTEMPURAN BAJU MERAH DENGAN KERAJAAN.. BAJU KUNING BELUM MELANCARKAN SERANGAN... APAKAH INI BALA ALLAH KE ATAS THAILAND SELEPAS PEMBUNUHAN UMAT ISLAM... KALI INI MEREKA BERBUNUHAN SESAMA SENDIRI.. UMAT ISLAM DI SELATAN THAILAND BOLEH BEREHAT SEKEJAP..

Tiada ulasan: