Isnin, Julai 19, 2010

Holland dan Iceland bumi yang akan diterbalikkan selepas Peristiwa Zaman Nabi Lut???

Saturday, July 10, 2010

PM Iceland berkahwin pasangan sejenis?
http://yanggambi.blogspot.com/
Perdana Menteri Iceland, Johanna Sigurdardottir dilaporkan berkahwin secara rasmi dengan penulis Jonina Leosdottir pasangan lesbiannya berikutan satu undang-undang baru yang menerima perkahwinan homoseksual berkuatkuasa di Iceland.

Majoriti masyarakat Barat bagaikan bersorak gembira, lebih-lebih lagi bagi golongan pejuang hak asasi gay dan lesbian, berita itu bagaikan durian runtuh bagi memudahkan mereka meneruskan kehidupan songsang selepas ini.

Selaku pemimpin negara pertama di dunia yang mentadbir atas status gay, perkahwinan Sigudardottir itu dilihat secara langsung telah 'menghalalkan' hubungan sejenis. (rujuk di sini)

Sebelum ini, pada tahun 2001, Belanda telah menjadi negara pertama yang mengesahkan perkahwinan untuk semua orang termasuk gay dan lesbian dengan syarat salah seorang dari pasangan itu adalah warganegara atau penduduk tetap Belanda.

Ekoran itu, pada sekitar tahun 2008, pasangan gay dari Belanda, Hendricus Johannes Deijkers dan Christianus Huijbregts telah mengadakan upacara pernikahan secara Hindu, di pinggiran Tabanan, Bali, Indonesia.

Tiada ulasan: