Rabu, Julai 21, 2010

Himpunan Felcra mula terima tekanan! Felcra lebih 'bankrap' dari Felda?

 

Nazri Abdullah   
KUALA LUMPUR, 21 Julai: Penganjur Himpunan Warga Felcra Peringkat Kebangsaan Kali Pertama didakwa mula menerima 'tekanan' dari pihak pengerusan Felcra supaya membatalkan himpunan tersebut.

Pengerusi Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman memberitahu antara tekanan yang diterima termasuk mendesak mereka membatalkan program dan memberi amaran kepada warga Felcra agar tidak menghadiri program tersebut.

"Pegawai Felcra buat ugutan kepada Felcra tempat lain agar jangan pergi," katanya pada sidang media di Pejabat Agung PAS hari ini.

Himpunan yang dijadual 1 Ogos ini bertempat di Felcra Bandar Seberang Perak (Changkat Lada) adalah anjuran Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah PAS Pusat.

Pengerusi Felcra, Datuk Tajuddin Abdul Rahman didakwa turut membuat panggilan telefon meminta program tersebut dibatalkan.
Penganjur bagaimanapun, menurut Mazlan tidak akan berganjak dan tetap akan meneruskan program tersebut.

"Kita tetap akan meneruskan program ini walau apa ancaman dan ugutan yang kita terima sekalipun," katanya yang juga pengerusi lajnah tersebut.

Hadir sama pada sidang media itu aktivis Felcra, Datuk Rameli Buyung dan Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Felcra, Akmalluddin Mohd Noor.

Dalam pada itu, himpunan akan datang itu juga katanya akan digunakan sebagai medan meyebarkan maklumat berhubung penyelewengan Felda kepada rakyat.

"Kita akan lancar road show, kita akan cetak 200 ribu maklumat ini dan akan diedar rumah ke rumah warga Felda," katanya sambil memegang risalah empat muka surat bertajuk ‘Felda Bankrap?’.
Tindakan tersebut katanya bagi membuktikan dakwaan berhubung penyelewengan Felda yang dibuat anak sebelum ini bukan retorik dan main-main.

Tiada ulasan: