Rabu, Januari 12, 2011

Juara bola: Kelantan sumbang RM300,000! BUKTI PAS BERSAMA RAKYAT!



SUMBER
Salmah Mat Husain   
KOTA BHARU, 12 Jan: Kerajaan Kelantan bakal menyumbang sebanyak RM300,000 sebagai meraikan dua kejayaan berasingan dalam perlawanan bola sepak tahun lalu.

Sebanyak RM200,000 akan diberikan sebagai insentif kepada pemain pasukan Red Warriors yang telah berjaya menjulang Piala Malaysia 2010 dan RM100,000 kepada Persatuan Bola Sepak Melayu Kelantan kerana kejayaan menjulang Piala Emas Raja-raja.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Insan, Belia, Sukan dan NGO negeri Abdul Fatah Mahmood, berkata kerajaan negeri telah menerima surat jawapan dari Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) semalam.

Menurutnya,  majlis penyerahan intensif berkenaan akan diadakan sebelum perlawanan pertama tahun ini dan ianya dijangka sebelum 29 Januari ini.

Beliau berkata demikian selepas mesyuarat exco ketika diminta mengulas berhubung intensif kerajaan negeri kepada pemain sebanyak RM200,000 yang kini masih belum mendapat sebarang maklum balas dari pihak Kafa.

Pada masa yang sama Abdul Fatah berkata mesyuarat exco hari ini memutuskan kerajaan negeri juga akan memberikan ‘hadiah’ kepada Persatuan Bola Sepak Melayu di atas kecemerlangan pasukan itu mengembalikan Piala Emas Raja-Raja kepada Kelantan.

“Jumlah yang dipersetujui sebanyak RM100,000 kepada persatuan bola sepak Melayu,” ujarnya.

Tiada ulasan: