Selasa, Jun 22, 2010

UMNO cadang hantar anak ke pra sekolah sebelum 5 tahun, TIDAKKAH UMNO TAHU PAS DAH MULAKAN???

Hantar anak ke prasekolah sebelum 

usia lima tahun(bharian.com.my)


Saripah Zulkifli menyampaikan hadiah kepada seorang kanak-kanak yang menang pertandingan mewarna di Kuala Kangsar, kelmarin.


KUALA KANGSAR 21 Jun - Ibu bapa di negara ini diminta mencontohi rakyat di negara-negara maju yang menghantar anak-anak mereka mendapatkan pendidikan prasekolah di bawah usia lima tahun.

Yang Dipertua Badan Amal dan Usaha Isteri-isteri Wakil Rakyat Barisan Nasional (BN) Perak (Baiduri), Datin Seri Saripah Zulkifli berkata, usia bawah lima tahun merupakan usia formatif untuk membentuk minda manusia.

''Mengikut perangkaan, kurang daripada satu peratus kanak-kanak berumur lima tahun ke bawah di negara ini mendapat asuhan dan didikan awal di 1,831 taman asuhan kanak-kanak (taska) berdaftar di negara ini.
---------------------------
respon : Pasti di bawh Pas sejak sekian lama memperkenalkan sistem pendidikan pra sekolah seawal usia 4 tahun! Bukan hal baru.. Pasti lebih ke depan.. kini sukatana pelajaran untuk 7 tahun dan ke atas telah dan akan digubal beransur-ansur untuk memantapkan lagi alternatif pendidikan negara... usia 4 tahun kebanyakan ibubapa berpandangan anak-anak belum pandai jaga kencing berak.. tu yang data kehadiran belum memberansangkan kanak-kanak usia sebigini... namun, latar belakang pendidikan guru di Pasti atau Tadika Kerajaan, boleh menjamin kawalan yang terbaik atau asuhan terbaik buat mereka... 

TANYA LAH PASTI UNTUK KEYAKINAN! :)

Tiada ulasan: