Rabu, Ogos 12, 2009

NOORDIN M.TOP GLAMOUR?

kemaskini 2.40pm Polis Malaysia dilaporkan ingin terus bekerjasama dan membantu polis Indonesia menjejaki serta menahan Noordin Mat Top selepas lelaki yang ditembak mati Sabtu lalu disahkan bukan suspek pengganas itu.

*jika kita ikut sirah perjuangan Nabi Muhammad saw, kelahiran Islam memang dianggap 'membawa keganasan' dalam masyarakat hingga orang Islam sendiri percaya dalam Islam ada 'pengganas' sedangkan istilah tersebut datangnya dari bukan Islam yang bertujuan untuk melaga-lagakan kita sesama muslim.

Adakah mereka ini 'mengganas' dengan tujuan semata-mata membunuh? apa sebab mereka ingin membunuh?

Dalam Islam, hal membunuh berlaku bagi kes jika Islam diserang, maka wajib kita mempertahankan imej Islam, maka hal membunuh adalah langkah terakhir, bukan permulaan... secara fitrah, tidak ada penganut sesuatu agama suka agamanya dihina? baik kristian, hindu, budha apatah lagi Islam.... jika agamanya dihina, dah tentu kemarahan akan muncul dan akan menyebabkan berlakunya 'peperangan dan pertumpahan' darah... tetapi hal ini dilihat secara BERAT SEBELAH.. hanya orang Kristian dan agama lain sahaja boleh mempertahankan imej agama mereka contohnya tetapi tidak boleh bagi Islam...


Adilkah begini??????????????????

Tiada ulasan: