Ahad, Ogos 30, 2009

Akan sampai juga Hukuman Hudud, Sabarlah...

sumber HARAKAHDAILY.NET>>> Sabtu 29 Ogos 2009 | 8 Ramadhan 1430 Hijrah

Isu rotan Kartika: BN diperangkap ?negara Islam? ciptaan sendiri
Ramlan Joharee





Selasa lalu Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak menggesa Kartika, yang didapati bersalah kerana minum arak, supaya merayu hukuman enam sebatan yang perlu dihadapinya.

Tindakan beliau dilihat dibuat kerana kebimbangan kerajaan selepas dikejutkan dengan liputan meluas media antarabangsa berkenaan kes itu, yang sudah tentu akan menjejaskan imej keterbukaan pentadbiran sekarang yang cuba diketengahkannya.

Pada sebelah malamnya pula, hanya beberapa minit sebelum berbuka puasa, Najib bangkit setapak lagi meminta pihak berkuasa agama supaya tidak mengutamakan hukuman rotan.
?Hukuman fizikal sepatutnya menjadi pilihan terakhir,? kata beliau yang mungkin telah menyedari Kartika tidak akan merayu hukuman rotannya itu.

Pada hari yang sama, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein memberi penjelasan mengapa Kartika yang sepatutnya sejak Isnin lalu dibawa ke Penjara Kajang untuk menjalani hukuman rotan, dihantar semula pulang.

Beliau memberitahu sidang akhbar bahawa kakitangan penjara tidak ada kepakaran merotan menurut peruntukan undang-undang syariah yang mensyaratkan rotan tidak diangkat mengatasi kepala.

Kartika telah berjaya menarik simpati media dengan keputusannya untuk menerima hukuman itu dan turut meminta supaya dirotan di tempat awam, lantas berjaya dilihat sebagai mangsa.

Hakikatnya kerajaan BN telah terperangkap dalam usahanya untuk menunjukkan ia lebih mempunyai kelayakan Islam daripada PAS.

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad juga jelas tidak gembira dengan hukuman rotan itu dalam catatan terbaru blognya.

?Tahun ini kita akan sambut Hari Merdeka dengan menyebat seorang wanita Melayu kerana minum beer,? kata Dr Mahathir dalam nada sinis.

Hari ini melalui kes Kartika, kerajaan BN terperangkap dalam jerat "negara Islam" yang dipasangnya sendiri.

>>> ALHAMDULILLAH.. ALLAH UTUSKAN 1 KISAH REALITI BAGAIMAN UMNO KALUT JIKA TERJADI HAL HAMBA ALLAH MAHU DISEBAT.. INI DAH PERNAH BERLAKU PADA ZAMAN NABI SAW, DEK TAKUT KPD ALLAH.. MENYERAH DIRI KEPADA PEMERINTAH UNTUK DIHUKUM.. NAMUN HARI NI MASALAHNYA HUKUMAN HUDUD TIADA DALAM KERAJAAN PERSEKUTUAN, MACAM MANA NAK SEBAT? BARU MENGGELABAH PUAK-PUAK UMNO.. USTAZ/USTAZAH UMNO TAK RASA MALU KA?

ADA BEKAS ORANG KUAT SISTERS IN ISLAM NAMPAK KARTIKA SEPERTI MAINAN.. SEPERTI BOLA DITENDANG SANA SINI.. LEMAHNYA HUKUM AGAMA INI.. ITULAH DIA.. ORANG ISLAM SENDIRI MENGHINA HUKUM ISLAM.. SALAH UMNO LA TAK TERANGKAN HAL SEBENAR.. MENGAPA TAKUT UNTUK LAKSANAKAN? ALASAN NEGARA KITA 1 MALAYSIA, PELBAGAI BANGSA ADALAH SATU KESALAHAN FAKTA! PIKIR-PIKIRLAH YA..

_

Tiada ulasan: