Ahad, April 17, 2011

Najib lega rakyat S’wak terus sokong BN

dikemaskini 10.27pm Perdana menteri Datuk Seri Najib Razak mengucapkan terima kasih kepada rakyat Sarawak atas kemenangan yang diraih BN dalam pilihan raya negeri itu hari ini.

Perdana menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini mengucapkan terima kasih kepada rakyat Sarawak atas kemenangan yang diraih BN dalam pilihan raya negeri itu. 

Najib juga percaya, kemenangan dengan pertambahan majoriti itu juga akan dapat “menjadi jambatan” untuk mengadakan pilihan raya umum ke-13.
“Majoriti bertambah ini adalah kerana tindakan kita menyelesaikan apa jua masalah yang jadi rungutan mereka sebelum ini,” katanya lagi yang jelas kelihatan begitu lega selepas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan kemenangan BN pada malam ini.
SPR mengumumkan kemenangan mudah kepada BN yang memperoleh 48 kerusi daripada keseluruhan 71 kerusi di negeri yang dianggap sebagai simpanan tetap parti itu.

“Walaupun kita berdepan dengan tentangan hebat kali ini, tapi jelas sekali bahawa keyakinan rakyat terhadap BN masih tinggi lagi.
“Dengan ini maka apa yang perlu kita lakukan ialah untuk menyampaikan ucapan berbanyak terima kasih kepada rakyat Sarawak kerana mereka telah mengekalkan sokongan dan keyakinan berterusan kepada BN.
“Bagi pihak kerajaan pusat saya dan timbalan perdana menteri akan memastikan bahawa semua janji-janji pilihan raya kepada rakyat Sarawak akan kita tunaikan,” katanya lagi di Kuala Lumpur dalam sidang video dengan ketua menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud.
Dalam pada itu, Abdul Taib pula berkata, negeri itu tidak akan bermasalah untuk meneruskan kerjasama dengan kerajaan pusat, dengan kemenangan yang diraih BN pada hari ini.
Dalam sidang video berkenaan, pengerusi BN Sarawak itu juga menyatakan ikrarnya untuk meneruskan khidmat kepada warga negeri itu
“Kita telah tunaikan dengan kemenangan, kerajaan BN (telahpun) kembali memerintan Sarawak.
“Kita berdoa pada masa akan datang kita dapat melaksanakan janji-janji kita, sesetengahnya telah ditunaikan. Yang belum sempat, kita akan penuhi (selepas ini),” katanya di Kuching, Sarawak.

Tiada ulasan: