Isnin, Oktober 11, 2010

Bekas tentera diperalat sertai himpunan bersama PM?

Tentera Darat Malaysia - Salah satu ikon ketenteraan yang utama dalam organisasi Angkatan Tentera Malaysia.
 
Tanda kebesaran
Simbol
identifikasi
Lambang ATM
 
 
Angkatan Tentera Malaysia
(ATM) ATMemblen.PNG
Angkatan Tentera Malaysia
----------------------------------------------------------------


Wartawan Kita   
KOTA BHARU, 11 Okt: Anggota-anggota Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) dikatakan diperalat bagi memberi gambaran kononnya mereka bersama kepemimpinan Datuk Seri Najib Razak.

Ini dibuktikan apabila PBTM menganjurkan perhimpunan 15,000 bekas anggota tentera bersama Perdana Menteri di Stadium Putra Bukit Jalil petang semalam.

Perhimpunan itu difahamkan diadakan bertujuan menzahirkan penghargaan terhadap Najib yang pernah menjadi Menteri Pertahanan selama 14 tahun.

Seorang ahli PBTM yang enggan dikenali berkata, persatuan itu yang diterajui Datuk Mohamad Ghani cuba menzahirkan bekas tentera menikmati pelbagai kebajikan semasa Kementerian Pertahanan di bawah Najib.
-----------------------------

Khairat bekas tentera RM3,000
Oleh Azman Zakaria
azman@bharian.com.my
2010/10/11

KIRA-KIRA 18,000 ahli hadir pada Perhimpunan Raksasa Persatuan Bekas Tentera Malaysia  di Stadium Putra, Bukit Jalil, Kuala Lumpur, semalam.
 
KIRA-KIRA 18,000 ahli hadir pada Perhimpunan Raksasa Persatuan Bekas Tentera Malaysia di Stadium Putra, Bukit Jalil, Kuala Lumpur, semalam.
 
Bayaran ex-gratia, bekas anggota cedera ketika bertugas diselesai segera: PM

KUALA LUMPUR: Bayaran khairat kematian bekas anggota tentera dinaikkan daripada RM500 kepada RM3,000 berkuat kuasa serta merta yang akan diberikan melalui peruntukan kerajaan kepada Yayasan Veteran Angkatan Tentera Malaysia.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak ketika mengumumkannya, semalam juga berkata bayaran ex-gratia untuk bekas anggota tentera yang cacat anggota ketika berjuang menentang komunis dan ketika berkhid-mat sehingga 1994 akan diselesaikan dalam masa terdekat.

Tiada ulasan: