Sabtu, Oktober 31, 2009

Tentera AS campak al-Quran dalam lubang tandas. BN Bunuh Ust Ibrahim Libya, Tak Sama Kah? mmm...

ARKIB : 30/10/2009 (utusan.com.my)

Tentera AS campak al-Quran dalam lubang tandas

KUALA LUMPUR 29 Okt. - Penyeksaan yang dilalui oleh Sami Al-Hajj sepanjang berada dalam tahanan tentera Amerika Syarikat (AS) mungkin boleh disamakan dengan apa yang dikatakan sebagai 'neraka dunia'.



Begitulah yang digambarkan oleh rakyat Sudan itu sewaktu diminta menceritakan pengalamannya menjadi tahanan di kem tentera laut AS di Teluk Guantanamo, Cuba selama tujuh tahun sejak ditahan pada Disember 2001.

Katanya, daripada apa yang beliau dan tahanan lain lalui, bolehlah disimpulkan bahawa tentera AS langsung tidak menghormati agama Islam malah mereka tidak mempedulikan nyawa orang lain kecuali diri mereka sendiri.

Menurut Sami, peristiwa yang paling menyakitkan hatinya ialah ketika beliau nampak bagaimana askar-askar itu mengoyak dan mencampakkan kitab suci al-Quran ke dalam lubang tandas.




-----------------------------------------------------------------------------

yusz felda :

emm.. Amerika kata nak tiru m;sia dalam hal-hal tertentu... jadi, ada hal dia serasi dengan M'sia.. dia tangkap pengganas 'orang Islam! di m;sia BN pun sama juga, orang yang mahu agama 'Pas' kena teruk.. BN robohkan masjid.. BN perlekehkan ulamak, BN bunuh Ulamak!

Jadi, tak ker hampir sama, bahkan buruk lagi sifat BN ni!

Tiada ulasan: