Rabu, Oktober 28, 2009

Santai-santai : Tabung Haji Yang Hebat, namun...

Thursday, October 22, 2009 (peghelihla.blogspot.com)

Tidak dinafikan bahawa Tabung Haji Malaysia adalah antara badan pengurusan haji yang terbaik dan mendapat pengiktirafan di seluruh dunia.

Hari ini seorang sahabat menerima panggilan daripada Tabung Haji menyatakan penerbangan beliau ke Tanah Suci adalah pada pagi Sabtu ini 31/10/09.

Mujur juga dia dah membuat persiapan..... Tahniah Tabung Haji di atas kecekapan dan keberkesanan pengurusan jemaah haji kerana bakal-bakal haji tak perlu menunggu lama. Hari ni depa telefon, lusa dah sampai ke Mekah....

Dengar ceritanya yang dah daftar nak kerja haji di Perlis dah 9000 orang lebih..Kuota Perlis hanya sekitar 300 orang..Daftar hari ni tunggu 15 tahun lagi kot baru boleh pi haji.

Hidup 1 Malaysia...

-------------------------------------- yusz felda :

ya, siapa daftar Haji tahun 2009, 11 tahun lagi (2020) baru dia dapat peluang sebagaiman dijawab oleh menteri berkaitan dalam Parlimen baru-baru ini.. hanya 1% sahaja kuota dari rakyat M'sia dapat peluang setiap tahun.. bermakna dalam 26,000 jemaah haji sahaja 1 tahun ke sana.. apa pun, kena ada niat lah kita pergi haji.. jangan asyik dok niat pi umrah saja.. macam takut mati pulak! :)

Tiada ulasan: