Selasa, Disember 28, 2010

PAS Jangan Ulang Bagan Pinang.< 1 PANDANGAN UTK KEBAIKAN PR DI DUN TENANG! BACA DULU...

SUMBER

Pilihanraya Kecil yang dihadapi rakyat Malaysia, semakin banyak dan mampu mematangkan pengundi. Dalam masa yang sama mampu menambah koleksi teori pengkaji politik dan para pendidik politik.

Pilihanraya kecil, sebenarnya memerlukan jentera yang baik dan berkesan. Dan jentera yang baik dan berkesan, memerlukan maklumat yang tepat dan tidak memihak, maupun maklumat tipu, atau reka-reka saja.

Jentera Parti yang baik, dan maklumat yang tepat, perlu dianalisa dengan bijaksana lagi teperinci, bagi menyediakan tindakan yang berkesan. Kalau maklumat yang baik tidak dianalisa oleh para bijaksana, jadilah Pak Pandir cari Imam untuk buat kenduri arwah, yang dimaklumkan berjanggut !

Maklumat yang tepat dan tidak ada kepentingan lain, melainkan untuk kemenangan PRK itu, hendaklah diberi kepada para bijaksana menganalisa dan bertindak mengarahkan jentera parti kearah perkukuhkan Parti, dan mengekang atau melemahkan musuh . Jangan maklumat yang belum masak dan dicanai ini, diberi kepada media untuk belasah kawan dari belakang, seperti maklumat kajian di PRK Galas. HARAKAH pula yang jadi media melapurkan maklumat kajian kelemahan dan kelebihan PAS. Maklumat pula didedah media milik 3hari sebelum mengundi. Untuk apa ya?

Jangan pula maklumat pun tak terima, bahannya tiada kena mengena dengan PRK. Survey tak dapat bahan, kajian tiada petunjuk, tetapi tindakan dibuat, seperti di Bagan Pinang. Ada usaha bersungguh, menghalang Khalid Samad. Bukan sekadar berkempen, tapi datang pun cuba dihalang. Maklumat kajian mana ya?

Calon , yang dalam kajian lapangan, rendah populariti, dipilih juga, bagi memuaskan pihak tertentu.

Bukan susah nak kalahkan BN yang dah reput dimakan usia dan saka. Tapi mesti syaratnya, kukuhkan Parti dan singkirkan daki yang terpalit di badan organisasi ini.

Saya kagumi akan kewibawan Pengarah PRK Tenang . Tulisan ini mungkin membantu Pengarah PRK DUN Tenang. Atau menaikan suhu atau raksa pembaca tekanan darah, pihak yang terganggu agenda peribadinya.

Tiada ulasan: