Selasa, Disember 07, 2010

Kes Khir Toyo dipindah ke Mahkamah Tinggi. BUKANKAH PEMBANGKANG DAH CAKAP LAMA DAH??

SUMBER
Harakahdaily   
SHAH ALAM, 6 Dis: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini telah menangkap dan membuat pertuduhan terhadap Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo, 45, yang merupakan bekas Menteri Besar Selangor dan Datuk Shamsuddin Hayroni, 54, di Mahkamah Sesyen Shah Alam atas kesalahan di bawah Seksyen 165 Kanun Keseksaan.

Mohamad Khir dituduh atas kesalahan mendapat barangan berharga iaitu dua lot tanah dan sebuah banglo yang berharga RM3.5 juta pada tahun 2007 melalui Shamsuddin yang merupakan Pengarah Syarikat Ditamas Sdn Bhd sedangkan hartanah tersebut telah dibeli oleh syarikat tersebut dengan harga RM6.5 juta pada 23 Disember 2004.

Menurut Bahagian Komunikasi Korporat SPRM hari ini, kedua-dua tertuduh tidak mengaku bersalah atas pertuduhan tersebut.
Mereka dilepaskan dengan ikat jamin sebanyak RM750,000.00 seorang dengan seorang penjamin.

“Kes ini dipindahkan ke Mahkamah Tinggi dan tarikh perbicaraan akan ditetapkan oleh Hakim Mahkamah Tinggi kelak,” kenyataan itu menambah.

Sekiranya disabitkan dengan kesalahan, mereka boleh dipenjarakan selama tempoh yang boleh sampai dua tahun, atau dengan denda, atau dengan kedua-duanya.

Pendakwaan dijalankan oleh Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail bersama Ketua Bahagian Pendakwaan, Tun Abdul Majid Tun Hamzah dan Timbalan Pendakwaraya, Dzulkifli Ahmad di hadapan Hakim Azhaniz Teh Azman Teh.

Mohamad Khir diwakili oleh peguam Athimulan & Co. Manakala Shamsuddin tidak diwakili oleh mana-mana peguam.
-----------------------------------
RESPON : BEGITULAH DIDIKAN TARBIYAH BN... TAK PERNAH SERIK-SERIK...

Tiada ulasan: