Selasa, Januari 19, 2010

Jenayah BN dan merebaknya kejahatan di Parlimen Kalabakan, Sabah!

 

Saya fikir dan berpandangan bahawa Jenayah di Parlimen Kalabakan makin parah sekarang.. kita dikejutkan dengan pembunuhan tragis seorang Polis Bantuan Felda di Kalabakan.. kejadian 'rogol' kanak-kanak berusi 8 tahun di Merotai Besar..  difahamkan modus operandi penjenayah sekarang ialah menggunakan alatan tajam seperti pisau.. ada satu kes bagaimana pihak polis dan orang kampong berjaya memberkas 1 penjenayah yang berpura-pura minta air(konon dahaga), tidak lain tidak bukan untuk melakukan jenayah merompak/mencuri.. ianya dikesan setelah pihak polis menjumpai dalam begnya wujud pisau dan 2 unit handphone... kisah kecurian yang meningkat seakan wujud 1 bidang profesional terhormat iaitu kerjanya 'mencuri' kini hanya menanti beberapa unit rumah sahaja yang belum dipecah masuk atau dimasuki pencuri.. ada juga yang ditangkap, namun usia yang muda TIDAK MUNGKIN bertahan lama dalam siasatan dan tahanan reman/lokap... 


Felda Umas, Tawau terletak dalam kawalan DS Ghafur.. pernahkan isu 'ketidak cekapan/ tidak jujur/ tidak telus polis' di bawa ke Parlimen? pernahkan isu kurangnya 'penyelia agama' di Felda dibawa ke parlimen sebagai desakan untuk Kerajaan khasnya Felda berusaha keras mengembalikan status 'penyelia agama' di Felda Umas hatta di seluruh negara, sebagai usaha memantapkan aktiviti agama yang kini pudar dan berpusat di masjid sahaja...


Orang ramai banyak merungut 'konon-konon' terdapat orang rapat DS Ghafur terlibat dengan jenayah curi di kawasannya.. DS juga dikatakan rapat dengan pihak polis sehingga segalanya bisa diatur sekelip mata.. 


Mesra rakyat cukup baik sebagai tema pihak keselamatan.. namun, jika rakan salah, maka perlu diberi nasihat... begitu juga, jika pihak polis mendapati DS dan anak-anak buahnya melakukan kesilapan, seharusnya DS dipanggil dan diberi nasihat... apakah wujud JENAYAH KOLAR PUTIH?


Difahamkan baru-baru ini, tersebar surat layang yang dikaitkan dengan DS.. 2 peneroka Felda Umas, Tawau turut dikaitkan dalam surat tersebut.. antara isi kandungan ialah bagaimana mungkin 2 peneroka felda dengan tanah yang hanya beberapa ekar, mampu memiliki NINJA yang mewah.. peneroka ini adalah orang rapat dengan DS.. beberapa nama suspek kecurian di Felda Umas dikaitkan masyarakat ada 'link' dengan orang kuat DS ini.. ada talian kekeluargaan.. sedang konsep dalam Islam.. 
'jangan bekerjasama dalam perkara jahat'!


Em.. kita akan cuba meneliti & menyiasat sejauh mana kejahatan BN akan bertahan.. jahatnya BN hingga merebaknya jenayah.. 

Tak mustahil 1 hari.. penjenayah ini akan membunuh 'kroninya sendiri'!!!



Tiada ulasan: