Khamis, Julai 22, 2010

Inilah yang Felda bimbang, peneroka tanam semula (sendiri) akan lebih baik dari serah kepada felda tanam semula! Lihatlah.. blog gaya peneroka

Khamis, Julai 22, 2010

peneroka tanam sendiri curi batu

http://gayapeneroka.blogspot.com 

Hari ini saya pergi keladang samsudin alias orang taman sendiri atas sebab ada berita mengatakan dia ni telah mencuri batu jalan hak felda untuk kegunaan sendiri..saya ingin kepastian apa cerita sebenarnya...
Apabila saya datang dia terkejut dan terus berkata..."mar kau datang kena pada tempatnya...25 tahun dah saya bayar jalan pertanian ...25 tahun dah saya bayar ansuran ladang...saya ambil batu dan saya baiki sendiri untuk jalan pertanian pegawai Technoplant marah dan beri arahan pada mandor dan sekuriti supaya menghalang saya dari ambil batu kat situ..!...
Saya tak kata apa ...dalam hati pegawai ni "pekat" sunguh...mungkin telah terdidik bahawa orang tanam sendiri sebagai musuh felda dan apa yang dia buat semua tak betul....
biasalah....
Malamnya saya jumpa pengurus felda dan saya ajukan masaalah ini padanya jawapanya "tidak ada masaalah dan sepatutnya beliau mengajukan masaalahnya pada Tech.berkaitan jalan.





ladang yang cantik
sumua gambar ini adalah ladang samsudin ( taman sendiri )

Tiada ulasan: