Selasa, November 09, 2010

PAS Perlis lancar Tabung Mangsa Banjir. TAHNIAH PAS PERLIS!

Tuesday, November 09, 2010

sumber

KANGAR- Ekoran banjir besar yang melanda Perlis baru-baru ini, maka PAS Perlis merayu para dermawan untuk memberikan sumbangan kepada Tabung Mangsa Banjir PAS Perlis.

Menurut Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin, tabung ini dilancarkan bagi membolehkan sumbangan disalurkan kepada mangsa banjir memandangkan banyak lagi keperluan yang harus disalurkan kepada mereka pasca banjir.

"Sekarang ini kita memasuki fasa kedua selepas banjir dan banyak proses pemulihan yang perlu dijalani oleh mangsa yang terlibat. Untuk itu, PAS Perlis merayu para dermawan khususnya di luar Perlis untuk sama-sama memberikan sumbangan bagi membantu mangsa banjir.

"Semasa banjir tempohari kita telah salurkan pelbagai bentuk sumbangan kepada mangsa di pusta-pusat pemindahan banjir, tapi masih banyak lagi keperluan untuk kita berikan kepada mereka selepas banjir pulih,"jelasnya.

Menurutnya lagi, PAS Perlis akan menyelaraskan setiap sumbangan yang diterima untuk diagihkan ke seluruh kawasan yang terlibat dengan bencana banjir

"Bagi memudahkan proses pengagihan bantuan, setiap sumbangan perlualh disalurkan kepada Perhubungan PAS Perlis,"katanya.

Para dermawan yang ingin menyampaikan sumbangan boleh berbuat demikian melalui akaun Bank Islam: 09010010005759 atas nama Perhubungan PAS Perlis atau menghubungi talian 04-9761836 (Pejabat).

Monday, November 08, 2010

Sukarelawan Amal Banjir DPP Perlis bersihkan Masjid Alwi

KANGAR - Dewan Pemuda PAS Perlis menubuhkan skuad Sukarelawan Amal Banjir untuk memberikan khidmat membantu membersihkan premis-premis yang ditenggelami air dalam banjir besar di Perlis baru-baru ini.

Tumpuan utama diberikan kepada premis awam seperti masjid, surau, dewan orang ramai serta rumah-rumah ibu tunggal yang uzur, warga emas dan orang kurang upaya.

Pada 7 November lalu, skuad ini yang terdiri daripada Jawatankuasa Pemuda PAS Perlis dan kawasan-kawasan dengan dibantu Jabatan Amal Perlis turut serta dalam gotong-royong membersihkan Masjid Alwi di sini.

Turut serta dalam gotong-royong ini Setiausaha Perhubungan PAS Perlis, Mohammed Syukri, ADUN Simpang Empat, Rus'sele Eizan dan sukarelawan Pemuda PAS Pulau Pinang diketuai Ustaz Yusni Mat Piah.
Ustaz Ya'akub mebersihkan lantai masjid Carpet masjid terpaksa dibuang
Bergambar dengan AJK Masjid dan DPP Pulau Pinang
Carpet masjid yang busuk dilonggokkan setempat
Sepakat membawa berkat
Geng Penang pun pulun... Jutaan Terima kasih untuk antum
Boss kita pulun....
Y.B. Bang Din turut serta
Cuci sampai bersih

Masjid Alwi yang terletak di tengah-tengah bandar Kangar ditenggelami air sehingga ke dalam dewan solat mulai 1 November lalu.

Antara kerja-kerja pembersihan yang dilakukan ialah membuang keseluruhan permadani masjid di dewan solat, membersihkan sampah sarap serta mencuci lantai supaya dapat digunakan untuk solat.

Sukarelawan Amal Banjir ini boleh dihubungi melalui talian: 019-5286924 (Amirul), 013-3007428
(Iqbal), 019-5157255 (Azmir) atau 013-2464620 (Nizuan).

Tiada ulasan: