Selasa, Disember 13, 2011

umNO BIJAK ATAU KITA BODOH? COPY DARI ANAKSENGAT.. JOM BACA, MENYENGAT WEEE

SUMBER

umNo memang hebat...hanya dengan berita senget yg ditimbulkan oleh beberapa kerat yg barangkali senak perut terus menjadi bahan serangan umNO... Cerita orang senak perut terus di jaja... Utusan meloya menjadi tok dalangnya...peliknya ramai pulak tolong palu gendang... TGHH dan Mat Sabu terpaksa buang masa nak tangkis serangan... Harap tak de lagi orang senak perut dalam PAS terutama di Selangor.

PR punyai senjata hebat yg boleh meleburkan umNO! Ia disambut oleh orang umNO sendiri dan rakan Barisannya... MP Kalabakan dan pemuda MCA paling baru... Isu lembu sangat digeruni oleh umNO! Pendedahan PKR cukup menyenakkan perut dan memecahkan kepala umNO...Tiba tiba ada pulak orang senak perut dalam PAS yang buat kenyataan bodoh . Kenyataan yang tak perlu dihebahkan. Ia adalah hasil mesyuarat...bagaimana orang macam Saari Sungip yg dikatakan hebat memimpin JIM dan karya usrah yg dikagumi boleh bertindak sebodoh ini.

Apakah beliau tidak sabar dalam membalas tindakan Hasan Ali memecatnya dari jawatan ketua Penerangan dulu. Apakah beliau tak boleh bersabar hingga menunggu PRU 13? Atas alasan apapun , kenyataan beliau adalah sangat tidak perlu, tidak menguntungkan parti, malah memberi senjata kepada musuh dan menyusahkan kepimpinan PAS pusat! Buktinya dilihat kini.... Di saat umNO terkial kial mencari alasan dan senjata baru untuk mengalihkan isu lembu yang boleh merobohkan kondominium umNO, Isu Hasan Ali yang dilontarakan oleh penulis Utusan berkaitan anugerah sultan Selangor bersambung lidah dengan kerja sia sia Saari...

Hassan Ali bukan nama yang sangat penting dalam PAS . Ia diangkat menjadi nama besar di atas beberapa isu...samada isu yang dilakukan sendiri kerana kejahilan politik atau yang disandangkan ke atasnya. Hasan Ali mungkin popular sebagai pakar motivasi, tapi bukan pakar politik. Hasan Ali mungkin nama besar dalam negara tetapi bukan nama besar dalam PAS. Beliau orang yg muncul di saat kemuncak dan terus berada di puncak. Kesungguhannya berdiri mempertahankan Islam menurut pandangannya meneruskan popularitinya... itu sahaja!

Bagaimana orang PAS sendiri boleh menjadikan faktor Hasan Ali sebagai isu media.. Besar sangatkah Hasan Ali di sisi mereka??? Atau ada perkara terasing antara mereka yang belum selesai lantas diajak penyokong PAS lain dan PR untuk menumpukan kepada isu yang sia sia ini! Jika PAS Selangor atau pemimpin mereka ada masalah sesama mereka...selesaikan secara adab berjamaah Islam... mengikut model PAS bukan jamaah lain yang di serap ke dalam PAS!

Sekarang masanya menyerang, Bukan bertahan lagi! Sesuatu yang sangat bodoh apabila kita mencipta peluru untuk musuh lalu terus bersilat menunjukkan kemahiran kononnya pandai bertahan... Yang susah ialah pemimpin PAS pusat. Mengapa terlalu banyak isu yang boleh membunuh umNO dibiarkan terus berlalu? Isu Seks Lek yang terus angkuh menghina Islam, Lembu Shahrizat yang turut dibenci umNO, isu FELDA yang membabitkan masa depan orang Melayu, akta perhimpunan aman... bla...bla.... bla... Malangnya isu yang jadi peluru menyerang musuh diabaikan, sebaliknya memberi peluru kepada musuh yang sememangnya banyak senjata... Media adalah senjata mereka!!
 Apakah umNO bijak atau kita yang bodoh???

Tiada ulasan: