Ahad, Mac 28, 2010

Janji Sehidup Sesyurga, namun rupanya gerimis mengundang..


Gambar Kiri : Saat manis dirasai semua, namun untuk me'manis'kan kehidupan sepanjang masa suatu kemahiran yang perlu dipelajari.. tambahan kita memperoleh ahli keluarga baru saban tahun...  

Gambar Kanan: Anak seceria ini mendambakan kasih sayang berterusan dari kedua ibubapa, malangnya, ia terpaksa membesar sendiri... :(

Curang, masalah nafkah punca 120 pasangan bercerai di Perlis

2010/03/28

KANGAR: Sejumlah 120 pasangan dilaporkan bercerai di Perlis sepanjang tempoh kurang daripada tiga bulan pertama tahun ini, dengan majoritinya berpunca daripada masalah nafkah dan kecurangan.

Pengerusi Jawatankuasa Agama Islam dan Pembangunan Hadhari negeri, Jafperi Othman, berkata keadaan itu menimbulkan senario kebimbangan yang tinggi, apatah lagi ia dikhuatiri menjejaskan institusi kekeluargaan yang menjadi nadi utama pembangunan masyarakat. 
 
Tambah merisaukan, apabila 502 daripada 698 kes (tahun 2009) terbabit berakhir dengan perceraian, apabila pasangan suami isteri terbabit gagal mencari jalan penyelesaian, sekali gus memutuskan untuk berpisah,” katanya di sini, semalam. 

Tiada ulasan: