Isnin, Julai 27, 2009

Aura Dr Mujahid B. Tuan Guru Hj Yusuf Rawa..

Ceramah 25 Julai 2007 Dr Mujahid di Tawau bersama Pengerusi Kelab Penyokong PAS pada hari Sabtu di Hotel Walaitokou memang mengujakan saya dan rakan-rakan yang hadir..

Beliau meletak jawatan sebagai pensyarah di Universiti Multimedia(sekarang) untuk bertanding dalam p/raya tahun 1999.. namun beliau tewas 2x p/raya dan akhirnya menang pada tahun 2008 di Parlimen Parit Buntar Perak..

Kualiti sebutan Makhraj hurufnya samada bercakap dalam Bahasa Arab dan Inggeris tetap terserlah.. tidak hairanlah beliau disegani kawan dan lawan khasnya ketika berdebat..

Itulah anak bekas Duta Malaysia satu tika dulu Hj Yufuf Rawa- mantan Presiden PAS sebelum Almarhum Ust Fadhil Noor. Takbeerrr!

Dr Mujahid ketika menjelaskan biodatanya pada majlis santai di PASTI Kuhara semalam (lepas Isyak - 26 Julai 2009) merupakan anak ke 11 dalam keluarganya..

Bila beliau berceramah 2 jam pun rasa macam baru sahaja bermula.. nak lagi nak lagi.. jelas keikhlasan dan penguasaan ilmu pada wajah dan gerak lakunya ketika berceramah, kuliah atau berdebat.. siapa yang bercakap, pasti tahu inilah wajah Islam..

Inilah barakah kita yang menghadiri majlis ilmu... kita akan merasakan diri kita dipelihara Allah.. ameeeeeeeennn!

Tiada ulasan: