Sabtu, Julai 16, 2011

Rahsia besar 'PERMATA' terbongkar !

sumber


No wonder laaa..why bini rusmah suka 'permata' bro ! Bajet 'permata' dia ajer dah RM111 juta. Apa ? cincin permata RM24 juta ? Jangan bikin huru-hara bro ! Sussah lu nanti ! Jika betul pun..tu kan duit yang dia kumpul dari zaman dia anak dara. Apa nak kisah ! Lu ingat bini rusmah tabung duit 2-3 kupang sehari macam lu ker ?


Telah hebohlah satu Malaysia bagai nak rak bahawa isteri PM Najib Rosmah Mansor didakwa beli sebentuk cincin berlian yang diimport daripada New York yang berharga USDollar 24 juta.Wow! mahalnya tak terkira.Laporan ini juga dimainkan blog Umno tapi saya meronda dalam Utusan Meloya dan Berita Hairan dan media arus perdana tidak ada pulak laporan mengenainya.

Dulu kita dihebohkan dengan jam Omega Anwar Ibrahim yang didakwa Datuk T dalam video lucah yang disebarkan oleh tiga serangkai Rahim Thamby Chik and the gang.Hingga kini jam itu tak timbul-timbul hilang tah ke mana.

Kata Aspan Alias blogger Umno yang suka kritik Umno dalam blog beliau mengenai cincin berlian yang didakwa milik Rosmah Mansor saya copy n paste,

Satu lagi yang saya tidak berhenti berfikir ialah bagaimanalah empunya cincin ini mendapatkan sumber kewangannya untuk membayar harga cincin yang semahal itu? Di mana agaknya wang itu datang? Tidak ada orang yang bergaji besar sehingga mampu membeli berlian setinggi itu harganya. Si dia yang membeli barang pakaian wanita ini mesti sama kayanya dengan Aristotle Onassis.Tentulah wang sebesar itu datangnya daripada ‘passive income’ dan wang yang didapati tanpa melakukan apa-apa kerja.

Jika cincinnya berharga sampai RM74 juta agaknya berapalah agaknya wang simpanannya? Jika harga cincin itu hanya 1% daripada jumlah keseluruhan wang dan harta yang ada, tentulah empunya cincin ini mempunyai wang dan asset berpuluh billion ringgit. Ini bermakna si dia ini duduk dan tidur bersama wang yang banyak. Jumlah itu merupakan 10% daripada peruntukan satu kementerian. Kaya betul wanita ini.

Hanya saya berharap sumber wang yang diperolehi ini bukan dari sumber dalaman negara kita. Kalau ianya datang dari sumber dalaman ianya sudah pasti datang dari kantong negara. Jika tidak kemungkinan besarnya hanya satu; dia mempunyai mesin mencetak wang. Baca semua di sini.

Ahli parlimen Pokok Sena Mahfuz mengulas perkara yang sama dalam Free malaysiatoday berkata;

Prime Minister’s wife Rosmah Mansor’s alleged RM73 million diamond ring has left many in Pakatan Rakyat curious. PAS Pokok Sena MP Mahfuz Omar asked how Prime Minister Najib Tun Razak got his hands on the funds needed to buy the ring.

“If the allegation is true, where did the money to buy this blue diamond come from?” he asked.

The ring was supposedly supplied by New York-based jewellers Jacob & Co. Pictures showing the ring moving through customs at the Kuala Lumpur International Airport in April this year were released online this week. The pictures, which first appeared on the pro-Pakatan blog Milo Suam, showed that the ring was last “inspected” by Rosmah.

Former PKR Youth leader Badrul Hisham Shaharin (also known as Chegubard) lodged a report with the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) over the jewel. Mahfuz said that Rosmah had no official governmental position, and would have to rely on her husband, Najib, for the purchase of the ring. However, Mahfuz pointed out that Najib could not have saved enough to buy the ring from the combined salaries of his two portfolios – that of prime minister and finance minister.

“Is there another party involved?” Mahfuz asked, and wondered if the ring may have been a gift to the prime minister’s wife in exchange for some unknown government favour. Baca semua di sini.

Adakah kisah cincin berlian ini akan jadi macam laporan yang mengatakan seorang Menteri yang pernah mahu membakar jambatan Umno semasa dalam parti semangat 46 dulu yang didakwa memperkosa amahnya dan dinafikan oleh beliau akhirnya semua settle begitu saja. (sumber-Misai Merah)

(*) Wak - Hanya angin 'tsunami ' mampu bawa khabar yang benar ! Takat angin kentut, buang karan bro !!

Tiada ulasan: