Jumaat, Jun 26, 2009

TAHNIAH DAN TERUSKAN USAHA MENTERI DI JPM!

Ketua Pemuda Gerakan bimbang agaknya apabila Datuk Jamil Khir Baharom (semalam di Dewan Rakyat)mengatakan Hukum Hudud boleh diperakui untuk menangani jenayah ragut.. dia bimbang kenyataan Menteri tersebut boleh menimbulkan kekeliruan dan rasa kurang senang di kalangan rakyat khasnya BUKAN ISLAM...

Em.. En Lim Si Pin (Ketua Pemuda Gerakan), belum kembali kepada Islam (istilah lebih tepat dari MASUK ISLAM)lagi... memang la sukar nak faham hukum terbaik itu.. KERAJAAN belum buat penerangan menyeluruh HUKUM HUDUD dengan alasan KITA NEGARA BERBILANG BANGSA.. Pas dah lama mendesak buat hukum HUDUD.. Kerajaan PAS di Kelantan dan Trengganu 1999-2004 telah pun menggubal enakmen pelaksanaan Hukum Hudud.. tetapi berdepan dengan SOKONGAN DINGIN oleh pemimpin tertinggi Kerajaan.. Kerajaan tidak meluluskan di peringkat nasional, maka ia hanya sekadar di dalam dokumen kerajaan negeri sahaja...

Hudud ini dai Allah.. Allah yang buat Perdana Menteri.. Allah yang cipta kita semua.. logiknya, kita ikut sekali hukum ini.. hukum ini datang bersama kita.. dia akan kawal dan jaga kita.. tiba-tiba dihalang kehidupannya bersama kita? HEBATKAH KITA APABILA TIDAK MELAKSANAKANNYA???

HERO KAH KITA? BUKAN HERO! BODOH SOMBONG!

Saya harap Menteri berkaitan, cari jalan untuk buat 'road show' di seluruh tanah air.. masuk TV/ Radio.. LIVE.. INSYA ALLAH.. DALAM MASA singkat.. bukan Islam akan faham... kenapa bukan Islam bimbang masuk Islam? kenapa kita yang dah Islam, bimbang pula untuk berkongsi ilmu Islam/hukum Islam kepada bukan Islam?

JANGAN MENIPU DIRI SENDIRI, ITU JENAYAH PAAAAAAAALING BESAR DI DUNIA!

Harap Menteri terus berani, dah pasti ada orang tak suka.. silap2 haribulan Menteri inipun ditamatkan PERKHIDMATAN.. he he.. tapiiiiiiiiii!!! Kalau tuan ditamatkan perkhidmatan, masuk PAKATAN RAKYAT, garenti.. diterima bos!

Tiada ulasan: