Sabtu, April 11, 2009

Selamat Pulang Pejuang Allah... Rakanku Mangsa ISA



Ayah mana tidak sayang anak.. inilah mangsa tahanan ISA (2006) yang baru dibebaskan-Ust. Mohd. Nazri B. Dollah.. lulusan Ijazah Sarjana Muda Bahasa Arab, Al al-Bayt, Jordan..(bukan orang lemah yang ditahan.. tinggi ilmunya)

Di Tawau sebelum ini, antara bakti terbesar yang disumbangkan beliau ialah menjadi tenaga pengajar di Masjid Besar Al-Kaustar, Tawau. Menjawab hukum hakam di Radio Tawau pada petang Jumaat. Kemasyarakatan beliau tidak dapat dinafikan selain tugasnya sebagai guru agama di SMK Kinabutan.

Sebak juga dan seakan menitis air mata bila lihat gambar di sebelah. Apakah perasaan anaknya yang 4 tahun ditinggalkan? apakah perasaan isteri beliau?.. uh! sedih Ya Allah...

Ya, memang itulah yang akan dihadapi pejuang Allah walaupun undang-undang dunia mengatakan beliau terlibat dengan DI (Darul Islam) gerakan pengganas.. setakat yang saya tahu.. jika kita membela umat Islam menentang gerakan Kristian yang ingin menghancurkan Islam, wajib kita ke hadapan.. inilah sebenarnya perjuangan yang saya dengar .. Pengganas ialah yang membunuh tanpa hak! Mungkin itulah sebab beliau ditahan tanpa bicara.. jika dibenar dibawa ke mahkamah Allah sekarang.. siapa yang mengganas sebenarnya???????????

Nah.. anak-anak ustaz.. kini bapamu kembali.. kembalikan sinar kebahagian keluarga mereka Ya Allah.. kembalikan kekuatan dirinya untuk terus menyumbang ilmu dan bakti di bumi Tawau.. Allah Akbar1

Tiada ulasan: