Sabtu, April 25, 2009

PENGALAMAN SEMBANG DENGAN MANGSA ISA...


alhamdulillah... baru-baru ni dapat berjumpa dengan Ust. Nazri (gambar - berketayap)
salah seorang mangsa Isa yang ditahan sejak 2006 lalu.. lama betol.. betullah ya.. bila mujahid Islam dipenjara, sebenarnya rehat baginya.. jika dipindahkan, sebenarnya ia ibarat melancong..

Dalam tahanan, Ust nazri dapat hafal 30 juzuk Al-Quran.. betullah.. tiada apa yang dibuat.. bila suasana tenang.. allah sahaja yang bersama kita.. jika kita ingat begitu.. mudah lah menghafaz.. saya berjumpa dengan beliau di sebuah masjid.. memang sejak pulang, lepas magrib digunakan untuk mengulang ayat2 quran.. dulu sepi.. sekarang suasana sebenar, bisa menjadikan ayat-ayat tersebut mudah lenyap biarpun sebelumnya hafiz 30 juzuk..
60 hari soal siasat [di suatu tempat yang tidak diketahui-nak tahu macam mana, mata ditutup]sebelum di bawa ke Kemunting, Perak memang masa yang mencemaskan dengan 1001 macam skill dan taktik kotor keji oleh pihak keselamatan samada pegawai tersebut mengaku Allah tuhannya atau tidak.. bayangkan berada dalam bilik yang diterangi 1 lampu bewarna merah... jika nak ke tandas perlu diketuk pintu, memanggil pegawal tahanan.. kadang-kadang sengaja tidak dibenarkan ke tandas.. lantas tindakan yang mungkin di luar jangka.. buang air dalam bilik tahanan la jawabnya... hari-hari terawal dalam soal siasat 60 hari dikejutkan dengan kedatangan anak-anak dan isteri.. hati mana yang dapat menahan sedih, pilu, sebak teringatkan orang tercinta.. itulah kemahiran untuk memujuk agar 'pengganas' 'pengguling kerajaan' sedar dan insaf atas perbuatan yang 'ntah betul ntah tidak' mereka lakukan.. walhal sehingga kini.. TIADA bukti!
1 tahun berpantang dari terlibat aktiviti agama.. khutbah pun tak boleh.. ikut pergi dengar ceramah agama.. apatah lagi politik! tak boleh.. jam 9 malam hingga 6 pagi MESTI di rumah.. inilah yang Bang Mad Sabu bagitau, bebas tapi tak bebas.. masih dikena TAHANAN.. siapa yang membaca artikel ini.. war-warkan kepada rakan-rakan..
mendengar luahan hati sahabat saya ini.. geram dan marah saya kepada tangan-tangan yang memberi UNDI BN! itulah saham mereka.. kamu solat hingga hitam dahi.. tapi tangan pangkah BN... hissssssssshhhh!
Sabarlah! Doa mereka yang ditahan ISA (tak salah - tanpa bicara)sejak dikenalkan hingga kini.. telah pun didengari Allah.. rabbul Izzati.. jatuhkanlah Kerajaan Yang Zalim! Allahu Akbar!

Tiada ulasan: